Kuninkaantammen koulu ja päiväkoti, kilpailullinen neuvottelumenettely
Sisäänjättö: 9/2020
Tulokset: 12.11.2020
Sisäänjättö: 9/2020
Tulokset: 12.11.2020
Helsingin kaupunki järjesti Kaarelan kaupunginosan Kuninkaantammen uudelle asuinalueelle rakennettavan koulu- ja päiväkotirakennuksen suunnittelusta ja toteuttamisesta kilpailun. Hankintamenettely oli kilpailullinen neuvottelumenettely. Kilpailumuotona on sovellettu suunnittelu- ja toteutuskilpailu (nk. Design and Build -malli), joka on tarkoitettu suunnittelu- ja urakointitahojen kokonaisuuksille. Kilpailun osallistujat valittiin julkisen ilmoittautumismenettelyn mukaisesti.
Kilpailun tarkoituksena oli valita Kuninkaantammen peruskoulu ja päiväkoti -hankkeelle suunnittelija- ja toteuttajaryhmä, joka suunnittelee ja rakentaa toimivan, taloudellisen, elinkaarikustannuksiltaan edullisen, ympäristöön soveltuvan ja arkkitehtuuriltaan laadukkaan kokonaisuuden.
Urakoitsija
Arkta Rakennuskultti Oy:
Kaj Ingi, aluepäällikkö
Mika Heinonen, suunnittelupäällikkö (yhteyshenkilö)
Juha-Pekka Purtilo, työpäällikkö
Arkkitehti- ja pääsuunnittelu
Arkkitehtitoimisto OPUS Oy:
Matias Kotilainen, arkkitehti
Tuomas Martinsaari, arkkitehti SAFA
Paul Thynell, arkkitehti SAFA
Janne Hovi, arkkitehti
Heljä Nieminen, tekniikan kandidaatti
Jere Pääkkönen, tekniikan kandidaatti
Innovarch Oy:
Vesa Erikkilä, arkkitehti SAFA, pääsuunnittelu
Piha- ja maisemasuunnittelu
Nomaji Oy:
Varpu Mikola, maisema-arkkitehti MARK
Annika Pousi, maisema-arkkitehti MARK
Rakennesuunnittelu
Projekt Kuubis OÜ:
Meelis Lehtla, vastaava suunnittelija DI
Jael Kotkas, rakennesuunnittelija DI
Jarmo Nikland, rakennesuunnittelija RI
LVIAS-suunnittelu
LVIS-Insinööritoimisto Timo Vättö Oy:
Timo Vättö, LVI-suunnittelija
Juha Laajava, sähkösuunnittelija
Liikennesuunnittelun konsultointi
WSP Finland Oy:
Jari Laaksonen, liikennesuunnittelija
SAFA-tuomari:
Mikki Ristola
Kuninkaantammi – Kilpailuohjelma
Kuninkaantammi – 1 arviointipöytäkirja kokonaisarviointi
Kuninkaantammi – 2 arviointipöytäkirja sanallinen laatuarviointi
Kuninkaantammi – 3 arviointitaulukot