SAFAn ilme uudistui

Suomen Arkkitehtiliitto SAFAn ilme on uudistunut. Uusi tunnus on muotoiltu SAFA-lyhenteestä. Tunnuksen yleisvaikutelmassa on pyritty ajattomuuteen. Muuten musta-valko-harmaata ilmettä tehostaavat seitsemän kirkkaampaa tunnusväriä, jotka leimaavat SAFAn eri toiminta-alueita.

SAFA-lyhenne on juurtunut arkkitehti SAFA -allekirjoituksen myötä niin tärkeäksi osaksi ammattikunnan identiteettiä, että se haluttiin nostaa sellaisenaan liiton tunnukseksi. SAFAn tunnukseksi otettiin vuonna 1943 Alvar Aallon piirtämä acanthus-lehvä. Perinteistä acanthus-kuviota käytetään jatkossa vain tietyissä, arvokkaissa käyttökohteissa, kuten SAFAn kunnianosoituksissa. Acanthusta ei kuitenkaan yhdistetä uuteen nimilogoon.

SAFAn ilmeen on suunnitellut digitaalisen markkinoinnin suunnittelutoimisto SLAVE. Uudistettujen verkkosivujen teknisestä ratkaisusta on vastannut uusmediatoimisto Verkkovaraani.

- Ilmeuudistuksen tavoitteena on ollut yhtenäistää SAFAn sisäistä ja ulkoista viestintää ja tukea johdonmukaista, tunnistettavaa esiintymistä. Ilmeuudistuksen lähtökohtana on ollut luoda ajaton ja laadukas mutta helposti sovellettava ilme, ilmeen suunnitellut graafikko Panu Puukari SLAVElta kertoo.

Tunnuksen yhteyteen sijoitettavissa teksteissä käytetään Myriad-kirjainperhettä. Myriad on myös Arkkitehtiuutisten ja Arkkitehti-lehden fontti.

Lisätietoja:
- http://www.safa.fi
- tiedottaja Päivi Virtanen, Suomen Arkkitehtiliitto SAFA
050 570 4180, paivi.virtanen @ safa.fi

Julkaistu 12.1.2010

Takaisin